رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مجموعه درمانی الهادی پس از ۲۲ سال بلاتکلیفی، با استقرار ۳۰۰ یونیت دندان‌پزشکی به‌ عنوان بزرگ‌ترین مرکز جامع دندان‌پزشکی این استان فعال خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ 07 January 2024

به گزارش تابناک قم، ‌مهدی مصری روز یکشنبه درگفت‌ و گویی با بیان اینکه هدف‌گذاری مرکز جامع درمانی الهادی اقشار محروم است، بیان داشت: طی قرارداد بین دانشگاه علوم پزشکی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مجموعه الهادی واقع در خیابان امام موسی صدر قم به مدت ۲۵ سال در اختیار این دانشگاه برای توسعه امور درمانی قرار گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمت به سه دهک اول جامعه از اولویت‌های مهم و اصلی این مرکز جامع درمانگاهی است که طی چند ماه آینده عملیات سبک‌سازی، مقاوم‌سازی، تکمیل و تجهیز آن به اتمام خواهد رسید.

مصری مجموعه درمانگاهی الهادی را یکی از طرح‌های شاخص درمانی قم یاد کرد و تصریح کرد: همچنین در این مجموعه بخش‌هایی نیز برای «VIP» و توریست درمانی در نظر گرفته شده‌است.

احداث ۵۰۰ تخت درمانی در مجموعه پردیس دانشگاهی قم

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مقدمات احداث ۵۰۰ تخت درمانی در مجموعه پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم باتوجه‌به احداث طرح‌های نهضت ملی مسکن در جنوب غربی قم انجام‌ شده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، عنوان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های نهضت ملی مسکن در پردیسان، طایقان و پرنیان نیاز به افزایش تخت‌های درمانی در استان قم کاملاً محسوس است.

شهرک پردیسان در جنوب غربی شهر قم واقع شده‌است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری تبدیل شد.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

این شهرک ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد.

روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان می‌باشد.

متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار